Saturday, December 02, 2006

Francis Bowyer














“Sunlit Koi, Temperate House, Kew “ Watercolour, RWS hp paper,
25 x 38 cm.

Click to enlarge.

Francis Bowyer was born in 1952 in London. He studied at St Martins School of Art and Chelsea School of Art in London. He has taught drawing and painting part-time at all levels up to postgraduate and is currently teaching at the Royal Academy Schools and Richmond School of Art . Like many other previous Presidents of the Royal Watercolour Society, Francis Bowyer comes from a family of artists; both his parents, his brother and his wife are all painters or designers. He spent a few years designing toys before returning to paint his pictures, which are full of colour and light. Much of his painting is done at Walberswick, Suffolk where the Bowyer family has a home.

L'art du mélange

"Ma palette est ordonnée d'une façon très classique.

D'un côté, les couleurs froides se composent essentiellement des bleus et de deux ou trois verts maximum. Les rouges et les jaunes dominent les tonalités chaudes. Aux deux extrémités de ma palette, je dispose une noix de blanc opaque.

La gouache blanc permanent que j'appelle « body colour » permet de donner de la consistance à mes pigments. J'en ajoute presque toujours à mes couleurs, à l'exception des pigments très dilués destinés à se répandre en lavis transparent sur le papier. En ce qui concerne les marques utilisées, il s'agit essentiellement de Winsor&Newton, pour la simple raison que j’y suis habitué.

Quant aux pinceaux, mes lavis petit-gris proviennent de la Royal Watercolour Society.

L’eau a ce pouvoir extraordinaire d’exalter les sentiments. Fluide énergétique, elle me provoque, m’interroge dans sa course lentement dessinée sur le papier."

Par Alexandre Bourré.

The Watercolours and Drawing Fair 2007

1 - 4 February 2007
The Royal Academy of Arts
6 Burlington Gardens,
London, W1S 3EX


Official website of the artist.

More watercolors and mixed media

With thanks to the artist. / Photo Francis Bowyer.


2 Comments:

At 6:20 PM, Blogger Gi said...

Nice space you have here. Thank you for your visit. You're welcome any time :O)
Have a good day

 
At 10:08 PM, Blogger Paliuli said...

Lovely!

 

Post a Comment

<< Home